Recenze a prozradí: True Gray od Clea Simon

Jsem podstatným fanouškem Clea Simona a dychtivě čekal na tuto pátou knihu v sérii Dulcie Schwartz, představující postgraduální studenta Harvard, spolu s jejím Kitten Esme a Duch její odešla kočky, pane Gray. Z předchozích čtyř knih jsem věděl dost, abych odložil nějaké dobré kousky času na čtení, když jsem obdržel svou kopii recenze True Gray, protože jakmile si vyzvednete jednu ze Simonových záhad, nebudete to chtít odložit.

V této knize zjistíme, že Dulcie konečně dosáhla skutečného pokroku ve své práci o neúplném gotickém románu napsaném neznámým autorem v 18. století. Ale právě když se věci stávají tak dobře, Melanie Sloan Harquist, Going to Scholar, se ukáže a tvrdí, že nejenže našla neúplný román, ale připravuje se na zveřejnění biografie Dulcieho autora! Dulcie je zničena, protože by to znamenalo, že roky výzkumu byly zbytečné. Dulcie provádí několik pokusů o kontakt s Harquistem. Když konečně plánuje navštívit přátelskou návštěvu, je příliš pozdě: zjistí, že žena zavražděná a doslova – doslova – s krví na rukou. Aby toho nebylo málo, Dulcie hrozila, že Harquista zabila jen několik dní před vraždou, když odvrátila své zklamání ze situace přátelům.

Dulcie vypadá jako podezřelá z vraždy a dělá vše, na co si myslí, aby vyčistila své jméno. Když zjistí, že děkan studentů měl silné spojení s obětí vraždy, spiknutí zhoustne. Když děkan obviňuje Dulcie z plagiátorství, je vedle sebe. Dulcieina úroveň úzkosti v této knize neustále stoupá a od svého vzdáleného a zaujatého přítele moc nepomůže. Kolegové, kteří vypadali jako kamarádi, začínají vypadat podezřele. A dokonce i její duchovní kočka, pan Gray, a její milé kotě Esme, jsou s radou mnohem kryptičtější než cennější.

Kromě Dulcieho závodu, která vyčistila její jméno a našla oběť vraždy, Simon mistrovsky proplétá v podřízeném anonymním autorovi gotického románu. Juxtaposition dvou příběhových linií vás udrží uhodnout až do konce.

Samozřejmě jsem s oběma kočkami důkladně potěšil pasáže a jsou v celé knize hojné, ale celá tato kniha je napětí, naplněné napětí. Přidejte do Simonovy krásné, vysoce popisné, dobře vyřízené a v některých případech lyrickou prózu a jste na vícevrstvé lahůdce knihy. Knihu lze číst jako samostatný, ale já bych vás povzbudil, abyste si přečetli celou sérii – je to prostě příliš dobré.

Clea Simon je autorkou Dulcie Schwartz a Theda Krakow Mysteries a literatury faktu The Feline Mystique – o záhadném spojení mezi kočkami a jejich ženami a několika dalšími knihami o literatuře faktu. Pro mnoho dalších informací o Clea naleznete na jejích stránkách nebo jejím blogu.

Clea Simon velkoryse poskytla jednu podepsanou kopii této knihy, aby se dostala na jednoho šťastného vítěze. Chcete -li vstoupit do prozradí, řekněte mi v komentáři, proč byste chtěli vyhrát tuto knihu. Chcete -li získat další šanci vyhrát, tweetujte o tomto dárku nebo sdílejte na Facebooku, Google+ nebo Pinterestu a zanechte mi samostatný komentář, který mi dává vědět, že jste sdíleli. Tento dárek končí v pátek 7. prosince a je omezen pouze na čtenáře ve Spojených státech.

Tuto knihu mi poslal autor. Přijetí kopie bezplatného neovlivnilo mou recenzi.

Přijde středa: Post hosta od Clea Simon o jejím procesu psaní … který ovládá její kočka Musetta.

Ingrid King